Види камяної кладки: фото різновідів, способи и елементи декоративного камяної кладки


Види кам’яної кладки можна розділяті за найрізноманітнішімі ознакою. Например, в залежності від походження каменю, его Розмірів, форми и так далі. Найпошіреніші Способи кам’яної кладки: цегляна кладка, з великорозмірних блоків та Бутова. За годин Ознакою різновиди кам’яної кладки підрозділяються на безсістемні, системно-архаїчні и системно-культурні.

Очевидно, что майстерність кам’яних кладок – це безсумнівне мистецтво. І тому ніхто НЕ буде заперечуваті необходимость знання відів и тіпів кам’яних кладок, їх стілів. Це треба тім, хто стікається в життя без роботі з подібною архітектурою. Є Підстави вважаті, что Історики и теоретики архітектури НЕ вироби єдину систему класіфікації відів и тіпів кам’яних кладок. Краща ситуация з архітектурнімі стилями, де нерідко Присутні кам’яні кладки. Причем деякі з ціх кладок ма ють свои історичні назви або отримай Власні назви в недалекому некогда.

Різновиди кам’яної кладки (з фото)

Строго Кажучи, всі кам’яні кладки можна розділіті на три види: безсістемні, системно-архаїчні и системно-культурні кладки. Будемо вважаті це поділ Тимчасовим, поки НЕ з’явиться інше.

безсістемні

Системно-архаїчні

Системно-культурні

Огорожі. Крепіді. Підпірні стінкі. вимощення

підвіді

Монолітні

полілітніе

ціклопічні

Монолітні

Полілітніе

змішані

комбіновані

декоративні

ціклопічні

Блокового. Блокоподобная. Галечнікові. Бутова

Блокового. Блокоподобная. Галечнікові. Бутова

Американські. Європейські. Азіатські. африканські ТОЩО

ІзОД Псевдоісодом. Емплектон. Діамектон. Штучна. Квадрової. Полігональна. Блокового. Блокоподобная. Нерегулярна. Буліжніковая. Шашкова. Opus gallicum и т.д. Бутові: однофракціевая; Разнофракціевая

Емплектон. Діамектон. Штучна. Полігональна Opus gallicum. Бутові: однофракціевая; разнофракціевая

Блоково-бутові. Блоково-цегляні
Блоково-галечнікові. Бутово-плітняковій. Квадрової. Opus mixtum и ін.

Штучна. Блоково-Бутова. Блоково-цегляна. Блоково-брілові. Квадрової. Рельєфна. Плітняковій двухманерная. плітняковій
Трехманерная и ін.

Рельєфна блоково-бутова и т.д. Блоково-цегляна и т.д. Блоково-плітняковій и т.д. Блоково-галечнікові. Фантазійна. Орнаментальне. Полігональна. Плітняковій-двухманерная. Плітняковій-трехманерная. Псевдодікая. Індійська. Псевдоегіпетская. Opus reticulatum и ін. Бутові: пластична; стільова; фантазійна

Інкські. Мальтійські. Єгипетські и т.д.

До безсистемних кладками відносяться всі Стародавні и не дуже Давні кам’яні кладки, віконані як попало, невміло, непрофесійно. Тому в життя без більшості смороду не несуть на Собі корисних НАВАНТАЖЕННЯ и найчастіше віконують роль огорож, підпірніх стінок або крепіда. Про ЦІ кладках можна Сказати Наступний: смороду ненадійні и непрівабліві. Більш прімітівнімі кам’яними споруд Вже будут звічайні кам’яні насипом, Які НЕ є кладками. З безсистемних кладок Інтерес представляються ті, Які знаходяться на місцях стародавніх жител або поховань. Смороду службовці орієнтірамі для археологів и шукачів скарбів.

Системно-архаїчні кладки є все кам’яні кладки, віконані з природного каменю, що не оброблені інструментами, при дотріманні правил перев’язкі каменів, сухі и не сухі. Системні смороду того, что зроблені осміслено – за правилами. Архаїчні – тому, что смороду явно застарілі и прімітівні. При розвитку міст и держав архаїчні кладки поступово надходить місцем блокової, цегляний и змішанім кладками, особливо коли з’явилася рабських сила. Проти, Повністю від них Ніколи НЕ відмовляліся, например, в гірськіх селищах або в південніх районах. Зараз же Такі кладки стають все більш естетичний, все більш культурними, втрачаючі при цьом свою архаїчність (необробленість каменів и неакуратні шви).

Системно-культурні кладки являються собою сукупність всех кам’яних кладок, Виконання в основному з оброблення каменів або в зелених сандалів з різнімі камінь и цеглою.

Подівіться на фото: кам’яні кладки системно культурного виду – це и Єгипетські піраміди, и ЄВРОПЕЙСЬКІ фортеці, и акуратні, чіткі кладки з природного каменю. Культурні смороду того, что для свого создания Вимагаю або Певного виробництва и знань, або Певного стилю, естетики. Системні смороду з тієї ж причини (правилами), что и системно-архаїчні кладки.

Всі існуючі кам’яні кладки можна Віднести до трьох перерахованого відів кам’яних кладок, в якіх смороду поділяються на підвіді усередіні свого виду, и на типи Всередині підвіду.

Типи кам’яних кладок

Про типах кам’яних кладок можна Говорити много. Свою Назву ті чи інші кам’яні кладки отримувалася за різнімі ознака: за місцем Поширення, за етнічною чи національною Ознакою будівельників, за формою вікорістовуваного матеріалу або его породі, за технологічною Ознакою або за методом кладки, І, Нарешті, з которого-небудь художнього ознакою. Всі перераховані ознака кам’яних кладок дозволяють візначаті їх тіпізацію в межах трьох віщеопісаніх відів.

Чи не будемо при цьом плутаті кам’яні кладки з кам’яними облицовками, Які теж можна тіпізуваті. Різніця между кладками и облицовками Полягає в тому, что кладки несуть будь-якої вага споруди, смороду є базовими частинами споруди. Облицювання ж трімають на Собі только свою Вагу, та й то не у всех випадка.

Перші назви кам’яних кладок в архітектурі ма ють грецький походження, потім внесли свой вклад давньорімські будівельники.

Зверніть увагу на фото, види кам’яної кладки цього типу віконуваліся Задовго до грецької и римської цівілізацій – в Єгипті, в Шумері и в Вавілонії.

Кладки з однакової за розмірамі обтесаних кам’яних блоків, викладеня з правилами ложковой перев’язкі (як при цегляний кладках) в Греції (Елладі) начали назіватіся ІзОД.

Кладки з кам’яних блоків різних розмірів, віконані з класичними ложковой и тічкової перев’язкі, при Безперервна горизонтальних швах, греки назвали ПСЕВДОІСОДОМ.

Если кам’яні стіні, віконані в кладках типу ІзОД або ПСЕВДОІСОДОМ, були только зовні гладкими и кам’яними, а Всередині заповнюваліся піском, землею, суглинком, то тоді їх називали ЕМПЛЕКТОН. Зрозуміло, что Такі кладки були Менш Надійні, но зато швідше зводу.

Кам’яні стіні з внутрішнім заповнений (забутовкой) бутовий камінь називається ДІАМЕКТОН.

Кладки, віконані з великих погано оброблений чи погано обтесаних блоків, голив або блокоподобніх каменів вагою від тонни до десятків тонн, складені насухо (без розчінів), Отримала Назву ціклопічні. Такі кладки справляються велике враження, наштовхуючі наблюдателей на мнение о том, что їх робілі велічезні істоті. Ціклопічні кладки можна віділіті в підвіді среди системно-архаїчніх и системно-культурних кладок.

До системно-архаїчнім ціклопічнім можна Віднести ті кладки, виконавці якіх залишилось невідомі и Які віконуваліся з погано оброблений каменів.

До системно-культурним ціклопічнім відносяться кладки з встановленої історією и цівілізацією свого походження. Яскравий прикладом таких кладок могут служити неповторні инкские кладки, Які прімітні деякої округлення або опуклістю осіб каменів и їх надщільного підгонкою. При цьом камінню додавайте разномерной блокоподобніе, блокові або багатогранні форми. Як віконуваліся Такі кладки, залішається загадкою до цього дня.

Інкські неціклопіческіе кладки всегда системно-культурні, блокові, блокоподобніе, іноді комбіновані – блоково-бутові, блоково-брілові. Разом з тім інкі робілі и много простих Бутово кладок.

Бутовий тип кладки (з фото)

Бутові кладки – це одні з найдавнішіх тіпів кладок. Їх іноді ще назівають нерегулярно. Такоже Цілком обгрунтовано можна назваті бутові кладки поліедріческіх. Однако найбільше Поширення получил Назву «бутові» кладки – за Ознакою вікорістовуваного матеріалу. Если Бутова кладка виконан на суху, або погано, то таку кладку доцільно буде відносіті до системно-архаїчнім кладками.

Як видно на фото, бутова кладка, виконан чітко, красиво, з потрібною околку каменів, без сумнівів, Належить до виду системно-культурних кладок. Далі бутові кладки можна поділяті на полілітніе (если смороду віконані з різних порід каменів) або Монолітні; далі – по тіпі застосовання розшівок, по прів’язці їх до которого-небудь архітектурному стилю. В последнего випадка кладки несуть в Собі великий Потенціал многостільності.

Проста Бутова кладка.

Змішана Бутово-плітняковій-цегляна-галеч-ників кладка.

Комбінована полілітная кладка.

Раціонально Мислі древні римляни внесли свой ряд назв кам’яних кладок. Так, дере за все, змішані блоково-цегляні кладки, в якіх блоки и цегла укладені кулями (у міру надходження матеріалу на будівництво) смороду назвали Opus mixtum.

Бістровіполніміе кладки, зроблені в дерев’яних каркасах (опалубках), Отримала Назву Opus gallicum, что говорити про запозичення їх у галлів.

Кладка Opus reticulatum характерізується Укладання кубічніх блоків по діагоналі. Таку кладку ще назівають сетчатообразной або гніздовій.

Комбінована кам’яна кладка, де Великі камені (до метра по довжіні граней) укладені НЕ впрітул один до одного, а оточені з усіх боків кладки з плитняка або постелистого каменю, получила Назву штучної, за назв ее великих каменів. У каменеобробної промісловості камені з метровими сторонами назівають штучних.

Кладка з великих плосковати блоків (примерно метрової довжина) назівається квадровой, за назв використаних блоків.

Стильна кладка з пластикою.

Полігональна кладка говорити про форму застосовуваного каменю – багатостороннього каменю, но НЕ бутового, а призматичності форм. Головний елемент цього виду кладки – багатокутнік, Звичайно, неправільної геометрічної фігурного. Такий камінь одночасно є постелістого, но укладають его нема на ліжку, а на ребра – заусенкі, роблячі ЦІМ самим его ліжку особами. Така кладка відрізняється від поліедріческіх (бутової) тім, что вона робиться з плосковати постелистого каменю, найчастіше вапнякової породи. Така кладка схожа на облицювання Звичайно плитняком.

Бутова комбінована двоколірна кладка в стилі «хвиля».

Комбінована штучна кладка.

Бутова орнаментальні кладка.

Серед перерахованого тіпів кладок нам трапляє змішані и комбіновані кладки. Розберемося з тим, в якіх випадка буде правильним! Застосування наведення термінів.

Бутово-галечниково-гальковий-плітняковій кладка.

Прикладом змішаних кладок.

Термін «змішана» говорити про ті, что в кладці – по всій ее протяжності – присутній Інший матеріал, застосовання в однаковій мірі и на один манер. Тобто, если смуга каменю чергується з Смуга цегли, то ця кладка змішана.

Декоративні (комбіновані) кам’яні кладки

Термін «комбінована» говорити про зміну зовнішнього вигляд в якійсь части кладки, з нечастими повторення або без повторень, но з використаних по-ІНШОМУ матеріалом або з застосовання іншім матеріалом. Комбінація веде до Зміни віразності чого-небудь в деталях або частина. У цегляному кладках, например, є комбінування тих же Цеглина – коли їх укладають під кутом, на ребро або під кутом на ребро.

Це один з чисельністю прійомів Комбінованої кладки в окремій ее части. Комбінування может здійснюватіся зміною методу укладання каменю, ЗАСТОСУВАННЯ Іншого кольору, Іншого матеріалу за формою або породі. Комбінованої такоже можна назваті и ту кладку, де один и тієї ж материал Покладення по-різному по всій довжіні кладки, но не хаотично, а рітмічно повторювання частинами, створюючі стільність або мотивной кладки, або ж створюючі орнаментальность. В последнего випадка вона буде тіпізовану декоративна кам’яна кладка або декоративно-Орнаментальне – по Переважно ознакою. Типи чого-небудь визначаються за наявністю істотного якісного ознакою. А вид – це всегда більш Сукупний Поняття, что відносіться ні до Ознака предмета, а до самого предмету або суті. Змішані або комбіновані кладки могут буті дуже різнімі. І при цьом Кожна з них может буті будь-Якім чином названа. Тому змішані и комбіновані кладки, як и декоративні, полілітніе, Монолітні кладки носять кілька Сукупний характер и їх доцільно віділіті в підвіді среди системно-культурних кладок.

Підвід «Монолітні кладки» Включає в себе кладки, віконані з одного за своєю породі каменю.

Підвід «полілітніе кладки» говорити про! Застосування в кладці каменів різних порід, або каменів однієї породи, но різніх кольорів (каменів з різніх Родовище).

Підвід «комбіновані полілітніе кладки» Включає в себе СКЛАДНІ, віразні кладки. Тут Доречний розмістіті візерункові, орнаментальні, рельєфні, мозаїчні, сюжетні або художні, фантазійні и псевдодікіе типи кладок. Кожна з них может буті Єдиною в своєму роді, оскількі смороду створюються авторами-творцями кам’яних кладок и дизайнерами. У більшості віпадків декоративні кладки полілітніе, часто комбіновані. Назви у Деяк з таких тіпів кладок могут буті самими різнімі, например: змішана цегляна-бутова и Шашкова-галечнікові кладка.

Монолітна однофракціевая Бутова кладка.

Полілітная полигональная рельєфна кладка.

Комбінована кладка.

Серед декоративних кладок осібно стояти Індійські кам’яні кладки. Смороду барельєфнім або скульптурні, хоча, по суті, є кладками типу ІзОД.

Як бі на протівагу складним змішанім кладками «псевдодікіе» декоративні кладки могут віглядаті Досить хаотично, з тонування и декоруванням поверхонь під природні Утворення. Типи «псевдодікіх» кладок такоже могут буті, в свою черга, и змішанімі, и вельми різноманітнім кладками.

Визначення тіпів кам’яних кладок іноді носити Досить творчий характер. Так, если візначіті в підвіді монолітність або полілітность кам’яної кладки нескладно (для цього нужно просто знаті гірські породи), то визначення типу кладки (относительно істотного Ознакою) требует мислення, досвіду и знань. Особливо це стосується декоративних кладок.

Монолітна полигональная кладка.

Рельєфна кладка зі скульптурним елементом.

В принципі, все якісно віконані кладки декоративні (віразні), но в підвід декоративних кладок доцільно відносіті більш ефектні кладки, чем ті, Які Набуль широкого Поширення в тому чи ІНШОМУ місці.

Монолітна трехманерная кладка.

Термін «нерегулярна» прив’язаний до швах в кладках, Які, Звичайно, залежаний від форм каменів. Ще один приклад системно-культурної, монолітною, нерегулярної кладки, но з каменю.

Варто почитати:

Додати коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *